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  • #1 11/01/2012 à 00h17

    Niluje
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    Infos de développement (Game Arena) - 09/01/2012

    Résumé d'infos de développement données par Genesis (développeur) et relayées par PickUp (l'un de nos sénateurs) sur le forum officiel :

    (Rappel : ce sont des infos sur des travaux encore en cours donc c'est sous réserve de changements)

    Points donnés dans les "Crystal Defenders" (future version des union wars) :
    - Le fait d'être un cleric ne donnera plus de points supplémentaire. Genesis estime que les clerics auront déjà suffisamment de possibilités de gagner des points en restant près d'un cristal (en donnant des heals et/ou buffs)
    - Genesis pense qu'il ne "faudra pas attendre longtemps" avant que de nouveaux mécanismes soit mis en place pour accorder des points sur la base des skills qui sont utilisés

    Difficulté des raids de la Game Arena :
    - Les sous-fifres de base dans les raids auront les mêmes stats qu'un boss sur une map normale (à l'extérieur des raids), et donc la difficulté des boss dans les raids sera un échelon plus haut que ça
    - Les monstres dans les raids auront des skills que la plupart des monstres à l'extérieur n'ont pas (ces skills sont généralement limités à certains types de monstres comme les magicians ou les boss)
    - La difficulté pourra également être augmentée, selon le raid, par des zones avec des AOE ou par le fait de devoir escorter un NPC (avec une intelligence variable) qui pourra être tué par les ennemis
    - Pour un raid level 220 où la progression se fait de manière classique, la difficulté devrait être comme suit :
       - Mode facile : pour 6 à 8 joueurs ayant des équipements bleus refine (5) à (6) ou des équipements Valor refine (4) à (5)
       - Mode difficulté moyenne : pour 8 à 10 joueurs ayant des équipements bleus refine (7) à (10) ou des équipements Valor refine (6) à (8)
       - Mode difficile : pour 9 à 10 joueurs ayant des équipements bleus refine (12) à (15) ou des équipements Valor refine (10) à (15)

    Sinon, ça n'a rien à voir mais, "dans les semaines à venir", la liste d'amis va être agrandie à 200 amis maximum (contre 35 actuellement)


    Autres infos sur la Game Arena :
       - Actus de développement - 15/9/2011
       - Actus de développement pour fin 2011 et au-delà (qui datent de fin octobre 2011)
       - Infos de développement (Game Arena) - 03/01/2012


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    #2 11/01/2012 à 00h17

    Niluje
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    Re: Infos de développement (Game Arena) - 09/01/2012

    Message d'origine :

    Maintenance Thread
    Cake please!
    PickUp [ROSE Senator] - 10 January 2012 - 02:52 PM CET


    [...]

    Community Senate Stuff

    First of all, I would like to mention that nothing that is mentioned here is set in stone. Everything is a subject for change, because they are work in progress things.

    According to Genesis, we can expect to see a larger friend list in the near future.

    Genesis a écrit :

    Although unrelated to the Game Arena, I did recently modify the messenging system to accommodate for a larger friends list (expanded from 35 to 200). The changes were recently moved into the main development codebase, so I would expect to see it go live in the coming weeks.

    A few more Game Arena related stuff:

    Honor rewards for clerics:

    Genesis a écrit :

    Oerba a écrit :

    On Union Wars, it seems pretty good.
    The one class I would like to point out is the clerics in general, because they generally have little offensive capabilities and tend to heal their party, would the points system still reflect for this class?

    If by "reflect" you mean get double points just for being a Cleric, the answer is no. With the changes to the reward mechanics, there are enough opportunities for a Cleric to earn points through idle activity alone (i.e. standing within range of a crystal to earn tick accumulated points while buffing/healing) as both an attacker and defender. While it's still not a great advancement over standing at the respawn area accumulating points, it at least introduces a risk of being killed out in the battle field.

    To be honest, I don't think it will take long after the Game Arena update before additional mechanics are introduced to reward based on skills that are cast, as such mechanics are almost a fundamental requirement in PvP reward systems. For now, what I'm hoping to see from the first set of changes is an increase in group activity, and less players idling in the respawn area.

    PvM Game Arena difficulty

    Genesis a écrit :

    Oerba a écrit :

    This is just another suggestion, but how about a Very Hard setting also, like a further 20 levels higher?
    Kind of like for players who would prefer to have a challenge, with the level settings suited for the imaginary level 240 for example.
    Reason is during the end levels, there is quite a few things left to do, and a majority are on maximum refined gears and such, the EXP should be higher, but the drops or rewards could stay the same.

    Fearsome Terrasaurus King is level 245 and can still be easily defeated by a couple of players - it's not so much the level that defines the difficulty. For PvM game modes, the standard scaling of monster stats will at least be increased by a whole tiering, so that a basic dungeon minion will have similar stats to that of a regular field boss.

    Monster difficulty will also naturally increase through the use of their skills, which many field monsters don't have (usually limited to a few specific monster types such as magicians or bosses).

    Depending on the dungeon encounter, other situational awareness mechanics such as AOE damage zones or escorting an NPC (with variable intelligence) who could be killed by enemies can be used to increase the risk of failure and add difficulty to the encounter.

    Genesis a écrit :

    MidnightSmurf a écrit :

    Will the dungeons require a 6 man party or can it be done with less persons? I would like to know how tough/hard you intend to make them.

    Assuming a typical Level 220 dungeon crawl encounter, my expectations on difficulty would be along the lines of:
    Easy (generally not an option at end game) - 6~8 Players - Equipment Refine 5~6 Blues/Refine 4~5 Valor
    Medium - 8~10 Players, Equipment Refine 7~10 Blues/Refine 6~8 Valor
    Hard - 9~10 Players, Equipment Refine 12~15 Blues/Refine 10~15 Valor

    [...]


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